Kontakt

tel: +420 721 821 999
tel: +420 733 619 611
mail: info@m49web.euTato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
http://www.m49web.eu
icq: 232-402-265
skype: matysek49

Najdete nás na:

 
 1. místo pro Plzeňský kraj
v kategorii tvorba www
Co si připravit před zahájením tvorby?

Uvažujete-li o vlastních webových stránkách, neváhejte nás kontaktovat. Poradíme Vám, co byste si měli promyslet a připravit, než si stránky necháte dělat…

Obecně nejdůležitějšími body jsou:

Cílová skupina

Určení skupiny uživatelů, pro které jsou webové stránky určeny, je jedno z nejdůležitějších rozhodnutí. Stránky pro mladé teenagery budou zcela jistě jinak graficky a obsahově zpracovány než stránky určené vědeckým pracovníkům.

Příklady dalších speciálních skupin:

  • děti - výrazná grafika, jednoduché texty, lepší ochrana proti zneužití
  • důchodci - velké písmo, jednoduchá struktura, polopatické texty
  • ženy - jemná grafika, přímočaré ovládání, osobnější přístup
  • hendikepovaní - zaměření na navigaci, speciální ovládání a specifické zobrazování
  • majetní lidé - předpoklad vysokých nároků na kvalitu
  • speciální komunity - speciální formulace výrazů (odborné texty, slang)
  • majitelé různých věcí - například pneuservis navštíví pouze majitelé automobilů
  • a mnoho dalších…

Statické nebo dynamické stránky?

Statické stránky jsou takové, kde se obsah nemění vůbec, popř. velmi zřídka (řádově měsíce) a to požádáním administrátora. Statické stránky mívají obvykle nižší počet stran a obsahují informace, které jsou stálé. Mezi statické stránky by patřila například jednoduchá vizitka kadeřnictví, nebo nabídka služeb autoservisu.

Dynamické stránky jsou naopak takové, kde se obsah mění velmi často. Změny si provádí sám majitel stránek. Dynamické stránky bývají často velmi rozsáhlé, obsahují mnoho funkcí a možností. Mezi dynamické stránky řadíme například rozsáhlé katalogy zboží, diskuzní fóra, fotogalerie nebo E-shopy.

Nejčastější variantou je zřejmě kombinace statických a dynamických stránek, kde většina webu je statická a pouze několik stran (aktuality, fotogalerie, …) obsahuje prvky dynamického obsahu.

Rozsah

Rozsahem se rozumí především počet stran, množství textu, fotografií, multimédií, požadovaných doplňcích a funkcích.

Podklady

Množství a kvalita dodaných podkladů velmi ovlivňuje výslednou cenu tvorby webových stránek.

Obsah - texty, fotografie

Nejdůležitějším obsahem každé webové stránky jsou právě texty. Texty, fotografie a multimédia je nejlepší zpracovat a dodat v digitální podobě.

Firemní, osobní údaje

Vaše firemní a osobní údaje budou použity především pro registrace služeb u našich dodavatelů a partnerů, fakturace za služby (domény, hosting) a interní potřeby.

Jedná se zejména o:

  • název firmy, její právní formu, IČ, DIČ
  • kontaktní osoba: jméno, příjmení, datum narození, tel./fax, e-mail, popř. číslo OP
  • kontaktní adresu a adresu sídla: ulice, č.p., PSČ, město
  • bankovní spojení

 Dále pak přístupová hesla ke službám (např. registrace v katalozích, doména, …).

Připravit vhodné doménové jméno pro Vaše webové stránky, pokud jej již nevlastníte.

Firemní dokumenty a propagační materiály

Pro jednotnou prezentaci Vaší firmy si připravte např. grafický manuál s logem firmy, popř. stávající propagační materiály (vizitky, letáčky, …), které nám umožní vytvoření Vaší prezentace ve stejném duchu.

Konkurenční stránky

Velmi oceníme seznam tématicky podobných či konkurenčních stránek s komentáři.