Uvažujete-li
o vlastních webových stránkách, neváhejte nás kontaktovat. Poradíme
Vám, co byste si měli promyslet a připravit, než si stránky necháte
dělat… Obecně nejdůležitějšími body jsou: Cílová skupina Určení
skupiny uživatelů, pro které jsou webové stránky určeny, je jedno z
nejdůležitějších rozhodnutí. Stránky pro mladé teenagery budou zcela
jistě jinak graficky a obsahově zpracovány než stránky určené vědeckým
pracovníkům. Příklady dalších speciálních skupin: - děti - výrazná grafika, jednoduché texty, lepší ochrana proti zneužití
- důchodci - velké písmo, jednoduchá struktura, polopatické texty
- ženy - jemná grafika, přímočaré ovládání, osobnější přístup
- hendikepovaní - zaměření na navigaci, speciální ovládání a specifické zobrazování
- majetní lidé - předpoklad vysokých nároků na kvalitu
- speciální komunity - speciální formulace výrazů (odborné texty, slang)
- majitelé různých věcí - například pneuservis navštíví pouze majitelé automobilů
- a mnoho dalších…
Statické nebo dynamické stránky? Statické stránky
jsou takové, kde se obsah nemění vůbec, popř. velmi zřídka (řádově
měsíce) a to požádáním administrátora. Statické stránky mívají obvykle
nižší počet stran a obsahují informace, které jsou stálé. Mezi statické
stránky by patřila například jednoduchá vizitka kadeřnictví, nebo
nabídka služeb autoservisu. Dynamické stránky
jsou naopak takové, kde se obsah mění velmi často. Změny si provádí sám
majitel stránek. Dynamické stránky bývají často velmi rozsáhlé,
obsahují mnoho funkcí a možností. Mezi dynamické stránky řadíme
například rozsáhlé katalogy zboží, diskuzní fóra, fotogalerie nebo
E-shopy. Nejčastější variantou je zřejmě kombinace
statických a dynamických stránek, kde většina webu je statická a pouze
několik stran (aktuality, fotogalerie, …) obsahuje prvky dynamického
obsahu. Rozsah Rozsahem se rozumí především počet stran, množství textu, fotografií, multimédií, požadovaných doplňcích a funkcích. Podklady Množství a kvalita dodaných podkladů velmi ovlivňuje výslednou cenu tvorby webových stránek. Obsah - texty, fotografie Nejdůležitějším
obsahem každé webové stránky jsou právě texty. Texty, fotografie a
multimédia je nejlepší zpracovat a dodat v digitální podobě. Firemní, osobní údaje Vaše
firemní a osobní údaje budou použity především pro registrace služeb u
našich dodavatelů a partnerů, fakturace za služby (domény, hosting) a
interní potřeby. Jedná se zejména o: - název firmy, její právní formu, IČ, DIČ
- kontaktní osoba: jméno, příjmení, datum narození, tel./fax, e-mail, popř. číslo OP
- kontaktní adresu a adresu sídla: ulice, č.p., PSČ, město
- bankovní spojení
Dále pak přístupová hesla ke službám (např. registrace v katalozích, doména, …). Připravit vhodné doménové jméno pro Vaše webové stránky, pokud jej již nevlastníte. Firemní dokumenty a propagační materiály Pro
jednotnou prezentaci Vaší firmy si připravte např. grafický manuál s
logem firmy, popř. stávající propagační materiály (vizitky, letáčky,
…), které nám umožní vytvoření Vaší prezentace ve stejném duchu. Konkurenční stránky Velmi oceníme seznam tématicky podobných či konkurenčních stránek s komentáři. |