Stránky, které nikdo nenajde, jakoby nebyly. Našim cílem je stránky optimalizovat pomocí metod SEO tak, aby byly snadno k nalezení vyhledávači a vyskytovaly se na předních pozicích výsledků vyhledávání. Tato optimalizace je možná důležitější než vlastní webové stránky.
Lze se velmi snadno zviditelnit a předstihnout tak konkurenci, protože
většina návštěvníků (přes 80%), přichází právě přes internetové
vyhledávače.
Za pomoci tohoto nástroje pro
internetový marketing zajistíte Vašim webovým stránkám vyšší pozice ve
vyhledávačích, zvýšíte tím počet návštěvníků, potenciálních zákazníků,
a tím i výši Vašich zisků.
Proč je SEO tak důležité?
Pokud potřebujete na internetu najít nějaké informace, použijete nejspíše nějaký vyhledávač. Zadáte klíčové slovo
a ve výsledcích vyhledávání najdete firmu, které zaplatíte za její
služby. Je tedy snahou každé firmy, aby byla na předních pozicích ve
vyhledávačích. Nejlépe co nejvýše a na první stránce. Jen tak si Vás zákazníci najdou. Výhodné pozice Vaší firmy ve vyhledávačích dosáhnete právě správnou SEO optimalizací.
Potřebují Vaše webové stránky SEO optimalizaci?
Zda-li
potřebují Vaše stránky SEO optimalizaci si můžete snadno ověřit sami.
Do libovolného vyhledávače zadejte klíčové slovo, odpovídající zaměření
Vašich webových stránek. Pokud se odkaz na Vaše stránky objeví na první
stránce, pokud možno co nejvýše, jsou vhodně optimalizované. Pozici lze
ještě zvýšit, bývá to však mnohdy velmi náročné, a tím i drahé. Pokud
se Vaše stránky objeví až na druhé (a další) straně, nebo dokonce
vůbec, Vaše webové stránky potřebují SEO optimalizaci.
SEO + Kvalitní webové stránky
První
pozice ve vyhledávačích Vám zajistí přísun návštěvníků. Je však potřeba
návštěvníka upoutat, nabídnout mu požadované služby či produkty a
získat tak svého nového zákazníka. Pokud se návštěvník nebude cítit na
Vašich webových stránkách dobře, nenajde co hledal, nezíská potřebné
informace, nebudou mu Vaše stránky k užitku. Zákazník se z něj nestane
a pravděpodobně se již na Vaše stránky nikdy nevrátí.
Nabídněte Vašim návštěvníkům kvalitní webové stránky!
Základní prvky SEO
- Validní, optimalizovaný a sémanticky správný kód stránek (např. XHTML, CSS)
- Analýza a optimalizace klíčových slov
- Optimalizace stránek pro potřeby vyhledávačů
- Registrace stránek do katalogů
- Kvalitní zpětné odkazy
- Kontrola úspěšnosti optimalizace
Metody pro SEO optimalizaci
Všeho s mírou
SEO
optimalizace by měla být provedena kvalitně a v rozumné míře tak, aby
neomezovala a neškodila návštěvníkům. Pokud by se například na každé
řádce v textu vyskytovalo stejné klíčové slovo, návštěvník by nečetl
nic jíného. A dále, takové webové stránky by byly nejspíše
penalizovány, tedy by si pozici ve vyhledávačích ještě zhoršily.
Webové stránky mají sloužit především lidem, nikoliv vyhledávačům.
SEO nemusí být vždy nutností
SEO
– optimalizace pro vyhledávače je jistě velmi silný nástroj pro
zviditelnění Vašich webových stránek. Ne vždy je však takovéto
zviditelnění žádoucí. Například intranetové stránky firmy, sloužící
pouze pro interní záležitosti, nemusí být k nalezení. Tyto stránky
mohou vyhledávačům zakazovat jejich indexování
(ukládání) úplně. Mezi stránky, které nepotřebují mít dobré pozice ve
vyhledávačích, by patřily některé soukromé stránky či stránky
uzavřených skupin. Takové stránky pak slouží pouze jim.
NEseriózní nabídka SEO optimalizace
Jak
poznat, že je nabídka SEO optimalizace seriózní a že se nejedná o
podvod? To je velmi těžké. Základní informace o SEO optimalizaci jsou
obecně známé. Detailní postupy a vlastní Know-How pro SEO si nechává
každé webdesign studio či SEO-konzultant pro sebe a získává tak
konkurenční výhodu. Asi nejlepším způsobem je ověření referencí daného
studia. Jednoduše, zadáním klíčových slov (ty lze odhadnout podle
zaměření hledané stránky) do vyhledávače, můžete zjistit, jak si daná
stránka vede. Pokud bude u dané referenční webové stránky uvedeno, že
byla provedena optimalizace SEO, měl by se odkaz na tuto stránku
zobrazit mezi prvními ve výsledcích hledání.
Nutno zde upozornit, že SEO optimalizace se dnes stává spíše standardem
než výsadou. Stránky, které jsou na prvních místech výsledků
vyhledávání, mohou být po nějaké době předstihnuty jinými. Proto nelze
věřit náhledům výsledků vyhledávání, které jsou mnohdy prezentovány na
stránkách webdesignerů, ty v době shlédnutí již nemusí být aktuální.